ZELF RIJDEN

GAS- EN REMOPLOSSINGEN

ZELF RIJDEN

GAS- EN REMOPLOSSINGEN

Gas- en remoplossingen

Om de gas en rem handmatig te kunnen gebruiken zetten we deze functies mechanisch of elektronisch op een gasring met handbedrijfsrem of een hendel. Zo kan je de gas en rem bedienen zonder het gebruik van de onderste ledematen.

PUSH | GASRING OP HET STUUR

Gasring op het stuur | type 906 GV

Dit is een ergonomische gasring op het stuur. Het systeem wordt via een centrale aangesloten op de bestaande elektronica van het voertuig. De bediening is zeer soepel omdat je geen weerstand ondervindt. Bijkomend wordt er een mechanische handbedrijfsrem aan de rechterkant geplaatst. De airbag in het stuur blijft behouden.

  • Complete controle: versnelling wordt aangepast aan jouw persoonlijke rijstijl
  • Steeds dezelfde gasrespons, ongeacht op welk punt van het stuur je drukt 
  • Automatische blokkering van de gasfunctie bij het remmen
  • Parkeerfunctie’ waarbij de gasrespons vertraagd wordt om eenvoudig te manoeuvreren
  • Afneembare versie ‘quick release’ is ook mogelijk​

Comfort tijdens het rijden

+  Volledige vrijheid om te kiezen tussen gas geven met de linker- of rechterhand en om te kunnen afwisselen

+  De vrijheid om andere bedieningen te kunnen gebruiken zoals de verwarming, de radio etc.

 Sommige toetsen op het stuur kunnen verhinderd worden door de ring

PULL | GASRING ACHTER HET STUUR

Gasring achter het stuur | type 916 GV

Dit is een ergonomische gasring achter het stuur. Het systeem wordt via een centrale aangesloten op de bestaande elektronica van het voertuig. Hierdoor is het zeer bedrijfszeker. De bediening is zeer soepel omdat je geen weerstand ondervindt. Bijkomend wordt er een mechanische handbedrijfsrem aan de rechterkant geplaatst. De airbag in het stuur blijft behouden.

  • Speciaal ontworpen om comfortabel te rijden
  • Complete controle; de versnelling is aangepast aan jouw persoonlijke rijstijl
  • Steeds dezelfde gevraagde systeemrespons, ongeacht op welk punt van het stuur je drukt
  • Inclusief ‘Parkeerfunctie’ om de response van het gaspedaal te vertragen bij het manoeuvreren
  • Automatische blokkering van de versnelling bij het remmen

COMFORT TIJDENS HET RIJDEN

+ De volledige vrijheid om te kiezen tussen gas geven met de linker- of rechterhand, en te kunnen afwisselen

+ De vrijheid om andere bedieningen te kunnen gebruiken, zoals de verwarming, de radio, …

+ Stoort de bediening op het stuur niet, multifunctionele toetsen kunnen zonder zorgen gebruikt worden

 Niet op alle wagens mogelijk vanwege de beperkte afstand tussen de pinkerhendel en het stuur

GHOST | RADIALE GASRING ACHTER HET STUUR

Gasring achter het stuur ‘Ghost’ | type 916R

Dit is een ergonomische gasring gemonteerd tegen de achterkant van het stuur. Om deze te bedienen hoef je de gasring radiaal te draaien t.o.v. het stuur. Het systeem wordt via een centrale aangesloten op de bestaande elektronica van het voertuig. Hierdoor is het zeer bedrijfszeker. De bediening is zeer soepel omdat u geen weerstand ondervindt. Bijkomend wordt er een mechanische handbedrijfsrem aan de rechterkant geplaatst. De airbag in het stuur blijft behouden. Dit is het nieuwste systeem in ons gamma.

 

  • Complete controle, gevoeligheid is aangepast aan jouw persoonlijke rijstijl
  • Steeds dezelfde gevraagde systeemrespons, ongeacht aan welk punt van het stuur je draait
  • Met ingebouwde veiligheid om het gaspedaal te neutraliseren als je remt

Comfort tijdens het rijden

+ Als de wagen gebruikt wordt door iemand anders merk je niets van de ombouw

+ Zeer eenvoudig systeem om van hand te wisselen in de bocht

+ De vrijheid om andere bedieningen te kunnen gebruiken, zoals de verwarming, de radio, …

+ Stoort de bediening op het stuur niet, multifunctionele toetsen kunnen zonder zorgen gebruikt worden

MOON | MECHANISCHE HENDEL ACHTER HET STUUR

Gasring achter het stuur | segmentgas

Een segmentgas is een half maantje achter het stuur, dat via een stang rechtstreeks met het gaspedaal verbonden is. Dit kan zowel links als rechts van het stuurwiel gemonteerd worden. Bijkomend wordt er een mechanische handbedrijfsrem aan de rechterkant geplaatst. De airbag in het stuur blijft behouden.

 

  • Wordt op maat gemaakt in uw wagen
  • Rechtstreeks op het pedaal, dus geen elektronica
  • Bedienbaar met 1 hand

Comfort tijdens het rijden

+ Goedkoper dan elektronische systemen

+ Je ‘voelt’ het gaspedaal, dit is een 1 op 1 fysische verbinding met het pedaal

 Zwaarder dan elektronisch systeem, dit werkt vermoeiend met kans op verzuring van de vingers.

PUSH-PULL | TREK- EN DUWSYSTEEM

Trek-Duw systeem

Een trek-duw systeem is een vloergemonteerde hendel waarbij je trekt om te versnellen en duwt om te remmen. Deze wordt altijd rechts gemonteerd tegen de middenconsole. 

 

  • Wordt rechts gemonteerd en bekleed
  • Rechtstreeks op de pedalen, Hiermee heeft u een goed gevoel
  • Bedienbaar met 1 hand
  • Zeer intiutief systeem
  • In combinatie met ergonomische bol op het stuur

Comfort tijdens het rijden

+ Goedkoper dan elektronische systemen

+ Je ‘voelt’ de pedalen, dit is een 1 op 1 fysische verbinding met het pedaal

 Je moet te allen tijde 1 hand op de hendel hebben en 1 op het stuur. Hiermee benut je beide handen, wat het moeilijk maakt  om andere onderdelen te bedienen zoals bv. airco, radio, dakraam,.. 

HANDBEDRIJFSREM

907 FV

Dit is een mechanische handbedrijfsrem. Door op de hendel te duwen zal je het rempedaal activeren.

Comfort tijdens het rijden

 Ergonomische vorm die goed aanvoelt

 Aangezien de remhendel onder het stuur gemonteerd wordt, kan je het stuur niet meer verstellen

Vrijblijvend advies

Digitale rondleiding

gratis brochure